Rekabet Kurulu’ndan ünlü cips üreticisine 1,3 milyar lira ceza

Rekabet Kurulu, Türkiye’de cips ve şekerleme pazarında faaliyet gösteren Frito Lay Gıda Sanayi ve Ticaret AŞ’ye yaklaşık 1,3 milyar lira ceza kesilmesini kararlaştırdı.

Rekabet Kurumunun internet sitesinde yer alan açıklamada, Frito Lay’in paketlenmiş cips sektöründe faaliyet gösteren rakiplerinin faaliyetlerini zorlaştırmak, satışlarını engellemek ve onları pazardan dışlamak suretiyle Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’u ihlal edip etmediğinin tespiti amacıyla Kurul tarafından yürütülen soruşturmanın tamamlandığı bildirildi.

Şirketin kendisinden paketlenmiş cips satın alan bakkal, market, büfe gibi satış noktalarında rakiplerinin satışlarını engellemeye yönelik uygulamalarda bulunduğunun tespit edildiği belirtilen açıklamada, teşebbüse yaklaşık 1 milyar 300 milyon lira idari para cezası verildiği ifade edildi.

Açıklamada, kararın 200 metrekarenin altındaki satış noktaları için önemli olduğuna işaret edilerek, cips ve şekerleme pazarında ön plana çıkan Frito Lay’e birtakım yükümlülüklerin getirildiği vurgulandı.

Bu kapsamda, rakip stant bulunmayan satış noktalarında, Frito Lay stantlarının dikey ve görünür olarak yüzde 30’luk kısmının rakip ürünler için ayrılacağı bilgisi verilen açıklamada, şunlar kaydedildi:

“Ayrılan bölüm seperatörle bölünecek ve bu bölümdeki her sepette okunabilir şekilde, ‘Bu bölüm rakip cips ürünleri için ayrılmıştır’ etiketi bulunacak. Herhangi bir sebeple rakip ürünlerin satış noktasında bulunmadığı veya tükendiği durumlarda rakip ürünler için ayrılan bu bölüm boş bırakılacak ve Frito Lay ürünleri ile doldurulmayacak. Satış noktalarına, rakip ürünlerin bulunurluğunu ve görünürlüğünü hedef alan herhangi bir yönlendirmede bulunulmayacak. Frito Lay, satış noktalarına en fazla bir cips standı yerleştirebilecek. Standart satın alma işlemleri haricinde, perakende satış noktalarına finansal fayda sağlanamayacak. Rakip ürünlerin de satış noktalarına girmesiyle tüketicilere sunulan seçenekler artacak. Alınan bu kararla Frito Lay’in rakiplerinin de büfe, bakkal, küçük market gibi satış noktalarına girmesi ve paketlenmiş cips pazarında tüketicilerin seçeneklerinin artırılması hedeflenmiştir.” (AA)

Related Posts

Irak’tan Azerbaycan gazı için hamle!

Irak Dışişleri Bakanı Fuad Hüseyin, elektrik üretimi için ihtiyaç duydukları doğal gazı Azerbaycan’dan satın almak istediklerini söyledi. Dışişleri Bakanı Hüseyin, Irak’ı ziyaret eden Azerbaycan Dışişleri Bakanı Ceyhun Bayramov ile başkent Bağdat’ta …

LPG’den sonra motorine de indirim geldi: İşte güncel akaryakıt fiyatları

LPG’den sonra motorine de indirim geldi: İşte güncel akaryakıt fiyatları

ABD’nin dış ticaret açığı martta rekor kırdı

ABD’nin dış ticaret açığı, martta aylık bazda yüzde 14 artışla 140,5 milyar dolar olurken, tüm zamanların en yüksek seviyesini gördü.

ABD’li dev bankadan altın tahmini: Gram altın 6 bin liraya mı yükselecek?

ABD’li yatırım bankası Goldman Sachs, altın fiyatları için uzun vadeli beklentilerini sürdürüyor ve ons altının 2026 yılı ortalarında 4 bin dolara ulaşacağını öngörüyor. Banka, altına olan yapısal boğa görüşünü yineleyerek, önümüzdeki yıllarda altın fiyatlarının daha da yükselebileceği sinyallerini veriyor.

Altın fiyatları gaza bastı! Petrol fiyatları düşüşte

Brent petrolün varil fiyatı 60 doların altına geriledi. Bu seviye en son pandemi dönemi olan Şubat 2021’de görülmüştü. Altının ons fiyatı ise dün yüzde 2’yi aşan bir artışla yeniden 3.300 doların üzerine çıktı. Yılbaşından bu yana altın yaklaşık yüzde 25 yükselirken, petroldeki kayıp yüzde 21’i geçti.

Petrol devi, en büyük rakibini satın almak için harekete geçti: Ortalığı karıştıran iddia

Shell, uzun yıllardır rekabet içinde bulunduğu BP’nin (British Petroleum) potansiyel satın alımını gündemine aldı. Bloomberg’in konuya yakın kaynaklara dayandırdığı haberine göre Shell, danışmanlarıyla birlikte BP’yi devralma olasılığını daha ciddi …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir